Windowsspecialist med goda kunskaper inom System Center, Stockholm

Windowsspecialist med goda kunskaper inom System Center, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kundens it-avdelning söker nu en Windowsspecialist med praktisk erfarenhet av Arkitektur, incident-, problem och changehantering enligt ITIL v3.

Windowsspecialisten kommer att ingå i en grupp med andra Windowsspecialister i Windows Server utveckling och förvaltning. Det dagliga arbetet innebär utveckling och förvaltning av Windows Server plattformen och hantera ärenden i Server Manager.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Utveckling och installation av Windows Server
- Arbete med certifikat
- Driva arbete med automation och effektivisering med hjälp av Powershell
- Agera på larm och incidenter


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Lägst eftergymnasial utbildning inom Data/IT
- Kunskap om ADFS
- Goda kunskaper i Powershell 5.0
- Goda kunskaper inom både tal och skrift (svenska och engelska)
- Goda kunskaper inom System Center
- Mycket goda kunskaper inom Windows server
- Mycket goda kunskaper i Active Directory
- God pedagogisk och social förmåga
- Goda kunskaper i SCOM


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Kännedom inom SQL 2008, 2012, 2014 samt 2016
- Kännedom om arbete i Service Manager


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024