Windowstekniker med mycket goda kunskaper i Active Directory, Stockholm

Windowstekniker med mycket goda kunskaper i Active Directory, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kundens IT-avdelning söker en Windowstekniker med praktisk erfarenhet av incident-, problem och changehantering enligt ITIL v3. Teknikern kommer att ingå i en grupp om ca 7 personer som arbetar med 2a linjens drift.

Det dagliga arbetet innebär högt tempo med ärendehantering i Server Manager. Ta emot, utföra, uppdatera och dokumentera ärenden enligt Incident, Problem resp. Changeprocess.

Andra uppgifter är att delta i olika former av möten och tillsammans med övriga i gruppen komma med förbättringsförslag. I arbetet ingår även överlämning av arbetsuppgifter till första linjen samt att representera windowsfunktionen vid projektdeltagande. Arbetet är schemalagt så att man ibland arbetar vardagar kl. 06.00-14.30, eller kl. 11.30-20.00.

Exempel på ansvarsområden är:

- Drift och installation av applikationer upp till funktion
- Serverinstallationer inkl kringliggande infrastruktur
- Arbete med certifikat
- Driva arbete med automation och effektivisering med hjälp av Powershell
- Agera på larm och incidenter


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Lägst eftergymnasial utbildning inom Data/IT
- Mycket goda kunskaper inom Windows server 2012 samt 2016
- Mycket goda kunskaper i Active Directory
- Kunskap om ADFS 2012, 2016
- Goda kunskaper i Powershell 5.0
- Goda kunskaper inom Vmware 5 och 6
- Goda kunskaper inom både tal och skrift (svenska och engelska)
- Goda kunskaper inom IIS 7.5, 10
- Goda kunskaper inom System Center 2016
- Certifierad inom ITIL Foundation V3
- God pedagogisk och social förmåga


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Kännedom inom SQL 2008, 2012, 2014 samt 2016
- Kännedom om certifikatshantering inom Windows infrastruktur
- Kännedom om nätverk, brandväggar och lastbalansering
- Kännedom om lagring, NetApp


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 8 juli 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024