OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en trygg tekniker som har kundfokus och servicekänsla i alla lägen? Gillar du att kommunicera och har lätt för att samarbeta med andra för att få framåtdrift i arbetet? Då är du den vi söker!
DIN VARDAG
I rollen som servicedeskmedarbetare innebär mestadels av att hantera tekniska ärenden och felsökningar. I denna roll får du agera lokalt IT-stöd och möjligheten att arbeta nära slutanvändare. Du kommer hjälpa användare inom verksamheten att lösa deras IT-problem i olika svårighetsgrader. Din vardag kommer innehålla teknisk support såsom kontohantering i Active Directory och standardapplikationer i Windowsmiljö exempelvis Microsoft Office 365 mm.
ÖNSKAD KOMPETENS
- Microsoft support (Office 365, Win10 och Exchange)
- AD administration
- MECM, VPN, Citrix
- Smartphonesupport (Android och IOS).
- IT-förståelse för effektiv felsökningsmetodik.
- Erfarenhet av användarsupport inom Helpdesk & LITS arbete (Lokalt IT-stöd)
- God kännedom om offentlig verksamhet med IT-hantering och IT-säkerhet.
- Meriterande är erfarenhet av ärendehanteringssystem Nilex
- Mycket god svenska i tal och skrift.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har bred och god kunskap inom Microsoft support (Office 365, Win10 och Exchange), AD administration, MECM, VPN, Citrix, Smartphonesupport (Android och IOS). En stor IT-förståelse för effektiv felsökningsmetodik. Ett krav är flerårig erfarenhet av användarsupport inom Helpdesk och LITS arbete (Lokalt IT-stöd). Meriterande är erfarenhet av ärendehanteringssystem Nilex och arbete med IT för kollektivtrafik. God kännedom om offentlig verksamhet med IT-hantering och IT-säkerhet. Mycket god svenska i tal och skrift.
Vi tror att du är bra på att kommunicera och har lätt för att samarbeta med stort engagemang med andra för att få framåtdrift i arbetet. Du är en trygg tekniker som har kundfokus och servicekänsla i alla lägen. Vi ser gärna att du besitter på en god förmåga att organisera det dagliga arbetet, stötta kollegor och effektivisera arbetssätt. Vår kund präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet
WISE IT
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi är ett härligt gäng som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. På Wise IT tror vi på människans framtida teknikutveckling och en passion för att bygga relationer. Ett mål är att bli fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vill du vara med på vår resa?
Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Hult på mobilnummer 076-068 55 30.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G