OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu finns det en spännande öppning på en av de största mediekanalerna för näringslivet. Är du en tech savvy person med en förkärlek till media? Kanske är du samtidigt intresserad av ekonomi och aktier? Då kan du vara helt rätt för rollen som Wordpress administratör inom mediatech!
DINA ARBETSUPPGIFTER
Som Wordpress administratör hos vår kund arbetar du på redaktionen, mitt i händelsernas centrum, med alla skribenter. Ditt ansvarsområde är att göra justeringar på deras webbplattform i wordpress och ha hand om deras growth stack. Du ansvarar dessutom för deras databaser, CRM- och marketing automation system. Utöver det hjälper du till att ta fram statistik och löpande rapportering. Dagarna kan se mycket olika ut och förutom dina ansvarsområden kan du även komma att få:
•Förändra utseendet på hemsidan genom att exempelvis flytta kategorier mm
•Utforma designen på nyhetsbrev
•Matcha databaser mot varandra
•Göra små korrigeringar inom Photoshop
•Lägga upp marknadsundersökningar på hemsidan
•Regelbundna kontakter med deras webbutvecklare och databasleverantörer
OM FÖRETAGET
Vår kund är en framgångsrik datadriven redaktion för näringslivet och är idag den snabbaste växande mediekanalen inom ekonomi i Sverige. De har en tillväxt på över 60 % per år och snittar över en miljon lästa artiklar per vecka.
På Redaktionen, belägen på Östermalm i Stockholm, jobbar det 6 personer och sedan har de ytterligare 6 skribenter utspridda i landet. De erbjuder en kreativ och redaktionell atmosfär där läsare och kunder står i fokus.
DIN PROFIL
Vi tror att du är en person som har hög datavana, ett stort medieintresse och gärna har läst några kurser inom webbutveckling, webbdesign eller liknande. Alternativt kanske du har erfarenhet av en liknande roll på en annan nyhetsbyrå?
Vi ser gärna att du har:
•Goda kunskaper inom Wordpress
•Förståelse för Google verktygen som Google Analytics och Google Search Console
•Förståelse för databaser
•Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du:
•Kan enklare kodning
•Har arbetat med B2B-marknaden, gärna med erfarenhet av ekonomi och finansiella produkter
För att passa in i den här rollen bör du vara en person som trivs i samarbetet med andra samtidigt som du kan ta egna initiativ och arbeta strukturerat efter deadlines. Har du dessutom en positiv grundinställning och nära till skratt är detta ett extra plus. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringsprocessen.
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Du får alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
VILLKOR
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Stockholm
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid
Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med din ansökan! Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996