Work at home kundservicemedarbetare

Work at home kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Work at home kundservicemedarbetare till Telenor

Vi erbjuder
Som kundservicemedarbetare på Telenor hjälper du deras kunder via inkommande samtal. Som en del av vårt team är du ansiktet utåt och representerar Telenors produkter och varumärke. Du ansvarar för att självständigt coacha kunden och göra ditt yttersta för att lösa dennes problem på ett effektivt och systematiskt sätt. Vanliga frågor från kunderna är rörande abonnemang, produkter, fakturor och teknisk support.
I rollen ingår försäljning som en naturlig del, vilket innebär att du har stor möjlighet att själv påverka din lön då vi tillämpar fast grundlön med tillhörande bonusmodell.
Med målsättningen att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att lyckas får alla nya anställda en introducerande utbildning och träning som sker på distans via videomöte.


Efter utbildningen kommer du att ingå i team där du har en teamledare. Din teamledare kommer att coacha dig regelbundet, hjälpa dig och ha uppföljningsmöten via distans.
Grunden i ditt arbete kommer vara att leverera med kvalitet och effektivitet samt att stödja våra kunder när de använder digitala lösningar.


Vad du behöver
· Du behöver en stabil internetuppkoppling, helst möjlighet med kabel.
· Möjligheten att sitta ergonomiskt med eget skrivbord och stol.
· Kunna sitta avskilt i hemmet med dörr om du delar bostad med någon.

Vad du får
Du kommer att få ett Work at home-kit utav oss. I kittet kommer det att finnas allt du behöver för att jobba ex arbetsdator, skärm, tangentbord, mus, webbkamera, headset och eventuellt en nätverkskabel.


Vi söker
Dig som har förmåga att förstå och prioritera kundens behov. Du som har ett intresse för sälj och förmåga att ta till dig metoder för säljteknik. Vi ser att du kan formulera dig väl i både tal och skrift. Du behöver ha möjlighet att arbeta oregelbundna arbetstider, både dag, kväll och helg. Vi ser ett värde i att du är flexibel. Du har goda kunskaper gällande smartphones och kan lätt orientera dig i digitala lösningar. Vi vill att du är motiverad och mån om att skapa mervärde och fantastiska upplevelser för våra kunder när du hjälper dem att hålla kontakten med de och det som betyder mest.
Vi söker dig med gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper i att söka och ta till dig information via dator samt vana att arbeta i Windows och MS Office. Goda kunskaper i att kommunicera på svenska och engelska både skriftligt och muntligt.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kundservice eller sälj.

Om tjänsten
Anställningsform, provanställning 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning.
Distansarbetet gäller max ett år, därefter kan förlängning ske. När distansarbetet upphör återgår arbetaren i så fall till huvudarbetsplatsen, Kalmar.

Tjänstgöringsgrad, heltid.
Arbetstid, under kundservice öppettider 8-18:15 vardagar.
Startdatum, 26 april
Lön och förmåner, fast månadslön i enlighet med vårt kollektivavtal och utöver det möjlighet till bonus och provision.
Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Om SYKES
SYKES är en internationellt ledande leverantör av kundservicelösningar och tjänster för hela livscykeln av digital marknadsföring, säljkompetens, kundservice, teknisk support m.m. Med över 70 kontaktcenters och 55 000 anställda hjälper vi 2 000 företag och deras slutkunder runt om i hela världen. Vår företagskultur genomsyras av våra värdeord: We help people, one caring interaction at a time.
I Sverige finns SYKES på orterna Sveg, Dals-Ed, Göteborg, Jönköping och Kalmar. På vårt Call Center i Kalmar på Varvsholmen arbetar för närvarande drygt 350 medarbetare med att ge säljande service och support till Telenors kunder runt om i Skandinavien.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000 070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000 070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00 070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00 070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sykes Sweden AB
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 8 april 2021
  • Ansök senast: 23 april 2021

Besöksadress

Fartygsgatan 4
Kalmar

Postadress

Fartygsgatan 4
Kalmar, 39230

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024