Workday Integration Specialist

Workday Integration Specialist

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Kista söker vi en Workday Integration Specialist till deras IT-team. Kunden är i färd med att implementera Workday som deras globala HCM-system och på IT behöver de planera, underhålla och utveckla integrationerna mellan Workday och de kringliggande systemen.

Kunden har idag 3000 anställda spridda över tre regioner (Europa, Amerika och Asien) som de levererar IT-tjänster till och de stöds av en IT-organisation på 60 personer. Kundens IT-strategi är att standardisera på egen gemensam global plattform som i första hand utvecklas och underhålls vid huvudkontoret i Kista.

Tjänsten startar Q1 2023 och intervjuer kommer att ske löpande.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Som Workday Integrations Specialist kommer du att vara nyckeln till en framgångsrik implementering av alla Workday Integrations- och kringliggande applikationer. Du kommer att arbeta nära HR-teamet och deras Workday-medlemmar och äga dialogen med andra key stakeholders inom IT och kundens affärsområden. Du kommer att äga Workday Integrations-plattformen och designa, bygga samt distribuera integrationer och stödja användarna av plattformen. Räkna med att ha möjligheten att forma rollen utifrån din erfarenhet och efter behoven i organisationen.

Internationella resor kan förekomma.

Tjänsten är främst baserad i Kista men för rätt kandidat kan du vara baserad i vilket europeiskt land som helst och vi erbjuder distansarbete.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har mångårig expertis och kunskap av att arbeta med Workday eller annan större HCM-plattform i en internationell miljö. Du är tekniskt kunnig och självsäker inom ditt område och kan arbeta självständigt men är samtidigt en bra lagspelare och kan samarbeta bra med dina kollegor. Det är viktigt att du kan hantera och driva diaolger med viktiga stakeholders för att du ska lyckas i rollen. Detta inkluderar även samarbete med kollegorna i Amerika, Europa och Asien samt kommunikation med externa leverantörer vid behov. Du ska ha förståelse av molntjänster, webbtjänster och tillhörande utmaningar inom integration. Du ska kunna förstå behov och bygga relationer samt ha förmågan att förstå när problem ska eskaleras. Som person är du kommunikativ och social. Vidare har du viljan att lära dig mer och utvecklas inom ditt område.

Krav
- Goda kunskaper i Workday HCM eller erfarenhet av andra liknande HCM/ERP-system
- Certifieringar inom integration
- Kunskaper i andra middleware-/integrationsplattformar
- Förståelse för XML- och XSLT-dokumentationstransformation
- Erfarenhet av att designa arbetsflöden för att lösa affärsmässiga och tekniska utmaningar
- Flytande engelska i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


9 december 2024

NOC operatör

NOC operatör

2 december 2024

NOC Operatör

NOC Operatör

28 november 2024

26 november 2024