Workforce Coordinator

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder!
Hos oss på Resurs Bank arbetar du inom en av Nordens mest snabbväxande banker. Vi är marknadsledande inom finansiering för detaljhandeln och var först med att lansera räntefritt i Sverige. Resurs Bank erbjuder också egna profilerade produkter direkt till konsumentmarknaden. Vi erbjuder ett arbete med korta beslutsvägar, god stämning och högt i tak. Hos oss får du uppleva stimulerande affärsdelaktighet med goda möjligheter till både personlig utveckling och utökat ansvar. Vi är en bank som ligger i framkant när det gäller nya idéer och koncept samtidigt som vi vill behålla balans och trygghet för våra kunder.

Vi värdesätter!
Här värdesätts ditt engagemang, din personliga inställning och dina värderingar. Våra gemensamma värderingar är Driven, Open, Innovative, Trustworthy, något som genomsyrar hela verksamheten. Arbetar du hos oss får du möjlighet att vara med om en spännande och utvecklande resa där du får uppleva tillfällena, pulsen och tillväxten samtidigt som utbyten över generations- och kunskapsgränserna ger dig möjlighet att växa.

Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och med ett sinne för att planera arbetet inom Business Support. Du är lösningsfokuserad och drivande i projekt som för avdelningen och arbetet framåt.

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom contactcenter eller i ledande befattning. Kunskaper kring arbetsrätt och arbetstidsreglering är meriterande. Det är även meriterande om du är systemkunnig och tidigare har arbetat i bemanningssystem. Givetvis är du flexibel och gillar ett högt tempo!

Vad kommer du att arbeta med?
En stor del av det dagliga arbetet består av att prioritera och styra den dagliga driften och förläggning av bemanning inom Business Support. Du ansvarar för att avdelningen uppnår uppsatta servicenivåer och effektivitetsresultat.


• Realtidsstyrning (Dagligen prioritera arbetsuppgifter för att nå uppsatta mål)
• Schemaläggning (Optimera bemanningen för att nå uppsatta mål)
• Planera bemanningen upp till 2 månader framåt
• Ta fram dagliga rapporter/statistik
• Hålla Kontaktcentersystemen uppdaterade med aktuell information som rör bemanning

I arbetet ingår daglig kontakt med handläggarna på Business Support, Group Managers, Teamleads och Nordic Workforce Manager. Du rapporterar till Business Support Manager.

Anställningsstart under första kvartalet 2017. Intervjuer och urval sker löpande, tjänsterna kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om du har frågor angående tjänsten kontakta Dan Hedgate, Nordic Workforce Manager dan.hedgate@resurs.se

 


The Resurs Group, which operates through its subsidiaries Resurs Bank and Solid Försäkringar, is the leader in retail finance in the Nordic region, offering payment solutions, consumer loans and niche insurance products. Since its start in 1977, Resurs has established collaborations with over 1,200 retail partners with approximately 35,000 stores and built a customer base of approximately 5 million private customers in the Nordics. Resurs Bank has had a bank charter since 2001 and is under the supervision of the Swedish Financial Supervisory Authority. The Resurs Group, with operations in Sweden, Denmark, Norway and Finland had around 700 employees and a loan portfolio of more than SEK 19 billion at the end of the first quarter of 2016. Resurs has been listed on Nasdaq Stockholm since the 29 of April 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl. överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 november 2016

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024