Workforce Manager

Workforce Manager

Arbetsbeskrivning

Har du en passion för Workforce Management och resursplanering?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Bidra till att Swedbanks kunder får möta rätt kompetens vid rätt tidpunkt, oavsett val av kanal

- Arbeta för att väl fungerande WFM-processer etableras och löpande utvecklas inom Swedbank med målet att skapa kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och resultat

- Med din dokumenterade och framgångsrika WFM-erfarenhet, kunskap i verktyget Teleopti, bidra och ansvara för ett/flera planeringsområden inom WFM-processens alla delområden

- Samverka inom stora delar av Swedbanks organisation för att uppnå vår målbild


I denna roll behöver du:
- Avancerad och mångårig systemkunskap i WFM Teleopti och kommunikationsplattformar där processer är utvecklade i enlighet med COPC-standarder

- Djup kunskap i arbetsrätt och förmågan att tolka kollektivavtal och riktlinjer som ligger till grund för schemaläggning

- Mycket god analytisk förmåga där du ser samband i komplexa verksamheter och kan dra slutsatser baserat på datadriven analys

- Personliga egenskaper som gör att du har förmåga att etablera en tillitsbaserad relation med medarbetare, chefer och övriga bankens ledningsfunktioner med vår värdegrund öppen-enkel-omtänksam som kompass

- Kunskap och erfarenhet av att effektivisera kundmötande verksamheter som leder till ökad kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet genom effektiva WFM-processer


På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.

Bli en del av vårt team och...
följ med på vår förbättringsresa som präglas av förändringsvilja, prestigelöshet, transparens, samarbete och kundfokus. Vi är fokuserade på att göra skillnad för kunden och den kundmötande personalen inom Swedbank där vi inte räds att ta oss an utmaningar eller utmana ”gamla sanningar”. Vårt mål är att bidra till att skapa goda resultat, medarbetarnöjdhet och kundnöjdhet. Vi är måna om att utvecklas i vårt självledarskap i enlighet med våra värderingar." Birsen Tigin, din framtida chef

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2022-06-17.
Arbetsplats: Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Birsen Tigin, +46 73 063 41 09

SACO: Henrik Joelsson

Finansförbundet: Åke Skoglund +468 5859 0288

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

LI-Hybrid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 17 juni 2022

Liknande jobb


7 oktober 2024

7 oktober 2024