OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Atrivo är specialister på förvaltning av komplexa IT-miljöer. Vi erbjuder konsult och rekryteringstjänster framförallt inom områdena Microsoft och UNIX/Linux. Av oss hyr och rekryterar våra kunder bland annat tekniska projektledare , drifttekniker, systemadministratörer och supporttekniker. Till en av våra kunder i norra Stockholm söker vi en working teamleader för en kundfokuserad supportgrupp. Teamet är en del av företagets second line support. Dina arbetsuppgifter kommer dels att bestå av att lösa de ärenden som eskaleras från first line men även vara ansvarig för att teamet uppfyller krav på leverans med avseende på tid och kvalitet. Vidare ingår uppföljning av kunder samt intern kommunikation med ledning andra team. Ett gediget tekniskt kunnande och intresse kombinerat med ett serviceinriktat sätt är viktigt för att trivas i denna roll. Det är mycket viktigt att du kan kommunicera tydligt och på ett pedagogiskt sätt både extern och internt. Du måste ha erfarenhat av att jobba med IT-support och du har mycket goda kunskaper om Microsofts client- och serverplattform. Meriterande är kunskaper om Exchange och Citrix.