Workplace Manager

Arbetsbeskrivning

På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer. Och goda idéer genererar framsteg.

Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag.

Vi söker nu en Workplace Manager som hjälper oss skapa framtidens kontorsmiljöer i Lund, och i Sverige.

ization receives satisfactory standards of service. Lead, direct, evaluate, and develop a team of para-professional staff to ensure that administrative activities are completed on time, according to established standards, and within established budgets.

Om jobbet

Rollen som Workplace manager innebär att leda, samordna och utveckla kontorsmiljöerna på Alfa Laval i Lund så att dessa stödjer ett bra, effektivt och modernt digitalt kontorsarbete. Du kommer även att vara samordnande för att utveckla kontorsmiljöerna för Alfa Lavals siter i Sverige tillsammans med berörda parter.

I ditt ansvar ingår:
* Personalansvar för reception och office personal.
* Projektledning av förändringsprojekt.
* Samordning och utveckling av den digitala arbetsplatsen tillsammans med vår IT-organisation. Delaktighet i upphandlingar, samt samordning, av externa tjänsteleverantörer för kontorsmiljöers drift, för kontorsutrustning mm.
* Initiera åtgärder som minskar kontorsmiljöernas miljöpåverkan.
* Säkerställande av att arbetsmiljöverkets riktlinjer, Alfa Lavals interna krav samt övriga lagkrav för arbetsmiljö inom kontorsmiljöer uppfylls.
* Prognosframtagning och ansvar för beslutad budget för kommande års investeringar och kostnader för kontorsmiljöer.

Tjänsten rapporterar till Site Facility Manager i Lund (site Gunnesbo).

Vem är du?

Du har mer än 6 års yrkeserfarenhet från arbete med drift och utveckling av kontorsmiljöer hos globalt företag, eller från företag som bedriver arbetsplatsservice för kontorsarbete. Du är en ledare, driven i ditt arbete, och vill ständigt utvecklas i samarbete med såväl interna som externa kunder och leverantörer. Du har arbetat självständigt som projektledare för förändringsprojekt av kontorsmiljöer. Du har haft chefs- och budgetansvar med goda vitsord. God kunskap om lagar och förordningar gällande arbetsmiljö är növändigt, formell utbildning är meriterande. Du är en god kommunikatör med hög serviceanda. Du hanterar professionell svenska och engelska i tal och skrift.

För mer information om tjänsten

Roberto Giolitti, +46 727 201 741
roberto.giolitti@alfalaval.com

Facklig information

Johan Ranhög, Akademikerföreningen  +46 730 576 410

Bror Garcia Lantz, Unionen  +46 709 366 985

Stefan Sandell, Ledarna  +46 709 787 364

Johnny Hultén, IF Metall, +46709 366 517

Välkommen med din ansökan senast den 12 december 2021.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alfa Laval Inc
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Liknande jobb


7 juni 2024

2 juni 2024

29 maj 2024