Would you like to be our new colleague in our Info Center?

Arbetsbeskrivning

The Education Office (EdO) is one of the Professional Services units at SSE. We are currently 57 staff members working in EdO. We function as a Hub in the SSE journey. We provide and develop professional academic support for all stakeholders and students (BSc, MSc, PhD) during their SSE journey. It includes assessment, program management, scholarships, international collaborations, and quality measurements, academic support, central course and exam coordination, degrees, and certificates.



Vi söker en Service Specialist som vill vara med och utveckla vårt Info Center och ta det till sin fulla potential.

Du kommer att vara en viktig del i utvecklingen av vår interna såväl som externa service och i att stärka varumärket Handelshögskolan i Stockholm (HHS).

Visionen för Info Center
Vår vision är att erbjuda service i världsklass till våra studenter och besökare genom ett ”one stop shop” – Info Center. Info Center är HHS ansikte utåt för alla våra besökare, främst våra studenter, externa gäster och andra intressenter, Info Center är den första kontaktpunkten för studentrelaterade förfrågningar och allmän information om skolan.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en viktig roll i en snabbföränderlig miljö där du kommer att vara involverad i den kontinuerliga utvecklingen och förbättringen av vårt Info Center. Du kommer att vara en del av en transformationsresa där dina färdigheter snabbt kommer att breddas och utvecklas. Du kommer att uppmuntras att ta initiativ och utveckla arbetsmetoder i en internationell och dynamisk miljö.

Rollen
Dina arbetsuppgifter kommer att vara breda och varierande; Vi arbetar med ständig förbättring och utveckling av våra processer och du kommer vara en viktig del av det arbetet. Våra primära kunder i Info Center är HHS-studenter och du är där för att ge dem studieadministrativt stöd och service. Du kommer även att assistera och ge stöd till många avdelningar inom HHS.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera, men inte begränsas till:
- Information: besvara många av de frågor som kommer in via våra olika kanaler, och i vissa fall vägleda kunden vidare. Välkomna besökare och ge dem den information och praktisk hjälp de efterfrågar.
- Kvalitetsutveckling: Uppdatering av våra processer för att höja kvaliteten i dialog med våra kunder.  
- Ärendehantering: vara första kontaktpunkten för våra kunder, hänvisa studenter till kontakter inom organisationen och utfärda intyg.
- Säkerställa en smidig och effektiv process för studenter som bor i våra studentrum och lägenheter.

Kvalifikationer
Du är en professionell serviceperson med starkt kundfokus, passionerad för att erbjuda kunder och intressenter utmärkt service och möta deras behov. Du är samarbetsvillig och arbetar bra med alla människor, både internt och externt. Du är en strukturerad problemlösare som är självgående och kan prioritera effektivt bland inkommande förfrågningar. Dessutom har du god kommunikationsförmåga, vilket innebär att du kan anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på situation och person, ställa relevanta frågor, uttrycka dig tydligt, kort och koncist samt konsultera med kollegor när det behövs. Du trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo och är lugn, balanserad och kontrollerad i stressiga situationer.

Krav:
- Gymnasieexamen (eller motsvarande).
- Arbetserfarenhet från kundservice och att vara "first line support".
- Muntlig och skriftlig flytande i engelska och svenska.
- Goda färdighet i standard datorapplikationer, såsom Office 365.
- Erfarenhet och stort intresse för digitala arbetsmetoder samt intresse för hur teknik kan förbättra kundservice.

Meriterande:
- Erfarenhet från arbete i en liknande miljö som HHS Info Center eller till exempel en hotellreception.
- Erfarenhet från arbete med ett uppgiftshanteringssystem.
- Erfarenhet från högre utbildning, antingen studie- eller arbetsrelaterad, och gärna kunskap om studentresan.

Övrigt
Detta är en tillsvidareanställning på 100% med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan

Vänligen notera att vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater för denna tjänst.

About The Stockholm School of Economics
The Stockholm School of Economics is ranked as the top business school in the Nordic and Baltic countries and enjoys a strong international reputation. World-class research forms the foundation of our educational offering, which includes Bachelor, Master, PhD, MBA, and Executive Education programs. Through creativity and collaboration, the Stockholm School of Economics provides an environment where ambitious students and accomplished researchers meet to address contemporary challenges within business and economics, particularly those concerning sustainability, diversity and innovation.


Apart from delivering world class education within business and economics, SSE students are trained to be successful decision makers and leaders of the future. https://www.hhs.se/en/about-us/organization/mission-and-vision/


SSE is committed to a balanced gender distribution and values a variety of backgrounds and experiences among our employees. We therefore welcome all applicants regardless of their gender, ethnicity, gender identity or expression, disability, sexual orientation, age, or religion or other beliefs. We strive to have a fair and inclusive recruitment process.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Education Office
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2024
  • Ansök senast: 28 juli 2024

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024