OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med framtidens betalningslösningar? Då är WyWallet något för dig!
WyWallet är en mobil plånbok som du använder för att betala och föra över pengar med mobilen.
Företaget startades sista oktober 2011 som ett resultat av att fyra konkurrenter; Telia, Tele2, Telenor och 3, gick samman i ett bolag som tar ett gemensamt grepp om mobila betalningar. Genom våra ägare kan vi erbjuda mobila betalningar till 97% av alla svenskar med mobiltelefon.
WyWallet växer och söker nu en ansvartagande och kommunikativ Teknisk supportansvarig med ansvar för handlarsupport.
Om rollen
Som Teknisk supportansvarig hos WyWallet kommer du att ingå i ett team med 5 personer som arbetar med att supporta och utveckla företagets produkter. Du kommer att agera supportansvarig med ansvar för handlarsupport och därmed ta ett helhetsansvar för området. I din roll kommer du ensam att ansvara för hantering av företagets supportärenden (högt till lågt) och stödja handlare under integrationsfasen av WyWallets produkt. Arbetet sker främst via mail men ibland även via telefon. Med handlare avses SMS-handlare, webbhandlare samt handlare inom fysisk handel.
Hos oss kommer du även att få möjlighet att vara med och bygga mobila applikationer och etablera mobila betalningar.
Som Teknisk supportansvarig kommer du att agera spindeln i nätet och äga hela arbetet och de processer som rör integrationen ute hos WyWallets handlare vilket inkluderar allt från att förbättra och förfina dokumentation, processer för support och integration, administrera kontouppläggning, koordinering samt skapande av nyhetsbrev. Utmaningen är att säkerställa att vi för handlaren är den enklaste och mest attraktiva mobila plånboken att integrera mot.
Vi erbjuder
På WyWallet har vi ett mycket trivsamt arbetsklimat med högt i tak. Bolaget präglas av entreprenörskap och vi arbetar med den senaste tekniken för betalningslösningar. Du kommer arbeta med drivna och engagerade kollegor som gärna delar med sig av kunskap och kompetens.
I rollen som Teknisk supportansvarig kommer du ha förmånen att jobba med många kontaktytor och du kommer ha stort eget ansvar i rollen med möjligheter att påverka.
Din profil
Vi ser att du har minst 2 års arbetserfarenhet av teknisk support och/eller integrationsarbete samt en gedigen bakgrund i tekniken. Vidare ser vi att du har förståelse och kunskaper inom programmering och utveckling. Du ska ha ett stort intresse för betalningslösningar och erfarenheter av transaktionstunga system ser vi som ett plus. Du bör ha arbetat med SOAP och webservices och har du även erfarenhet av systemdesign är det meriterande.
Då många av våra kunder är engelsktalande är det viktigt att du kan kommunicera såväl muntligt som skriftligt på engelska.
Du bör ha en god förmåga att förstå handlarnas behov, önskemål och krav. Att vara serviceminded är a och o hos oss på WyWallet.
Som person är du kommunikativ, självgående, strukturerad och ansvarstagande. Du bör även vara prestigelös som person då arbetet är varierande och innebär att du får jobba både högt och lågt.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar WyWallet med Dfind IT. Urval och intervjuer sker löpande så du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Heidi Ershult, 070 453 50 35, heidi.ershult@dfind.se
Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: WyWallet