XXXLutz Avdelningschef kundtjänst och kassa

Arbetsbeskrivning

Vi på XXXLutz erbjuder dig en stimulerande och utmanande tjänst som avdelningschef för vår kundtjänst och kassa!

I din position som kundtjänst och kassachef är du spindeln i nätet i vårt varuhus. Du och ditt team hjälper våra kunder när de har frågor och funderingar som rör deras beställningar, leveranser och reklamationer m.m. Ni sköter även uthyrning av bilar och hjälper till med avbetalningar. Ni är ofta länken mellan leverantör, lager, försäljning och kund.

Som kassaansvarig är du också ytterst ansvarig för kassaavslut och allt som rör pengahantering.

Arbetet innebär stora möjligheter att påverka, förändra och förbättra så vi letar efter dig som har ett starkt driv och lång erfarenhet att som ledare skapa ett starkt team och är duktig på att motivera och coacha din personal. Du är strukturerad och har lätt för att kommunicera, skapa tydliga rutiner och hållbara lösningar. Service är en hjärtesak för dig och du leder genom att föregå med gott exempel.

Vi erbjuder en tjänst i ett fantastiskt team med erfarna och hjälpsamma kollegor både i Sverige men även internationellt. Under din utbildning kommer du utöver intern upplärning gå externa utbildningar i arbetsmiljö. Om möjligt kommer utbildningen delvis ske i Österrike.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Rekrytera, utbilda, träna och utveckla din personal i alla delar inom kundtjänst och kassa.
- Du är ytterst ansvarig för att utbilda chefer och övrig personal i varuflöde och säkerställa att våra inventeringar utförs enligt satt tidsplan och enligt våra rutiner.
- Ersätta eller anpassa rutiner för att nå bättre resultat
- Du ansvarar för att riktlinjer och rutiner från företagets huvudorganisation tillpassas den svenska verksamheten, implementeras och följs.
- Du arbetar strategiskt och ser till att personalen känner och arbetar för att nå sina personliga, avdelningens och företagets kortsiktiga och långsiktiga mål.
- Som chef är det ditt ansvar att leda och fördela arbetet och att göra riskbedömningar, följa lagstiftning och förordningar och regelbundet uppdatera dig om arbetsmiljölagstiftningen och arbeta utifrån XXXLutz systematiska arbetsmiljöarbete.
- Du ingår i företagets jourgrupp




För att trivas rollen som Kundtjänstchef ser att du har följande kvalifikationer:

- Du har arbetat i en ledande position inom kundservice i minst 3 år. Gärna i detaljhandeln.
- Du har minst 1 års erfarenhet av att aktivt arbeta med varuflöde

- Du är van vid att hålla presentationer och introducera nya arbetsmoment.
- Gymnasieutbildning inom handel och administration eller liknande utbildningar
- Datorvana, exempelvis i MS Office, gärna också andra Unixsy
- Du är väldigt service minded och jobbar aktivt för att skapa goda och långvariga relationer med både kunder och medarbetare
- Du är noggrann och har en utåtriktad attityd.
- Du är stresstålig och flexibel.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är starkt meriterande


Vi lägger stor vikt vid att du delar våra värderingar om alla människors lika värde och att du som person är lojal och har en hög integritet.

Vi erbjuder följande tjänst:

En tjänst på heltid, 40 timmar i veckan. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, kvällar och på helger.

Du rapporterar till vår varuhuschef.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande.
Plats: Bulltofta, Malmö.
Övrigt: Vi är anslutna till Unionens kollektivavtal.
Unionens lokala fackliga ombud: Sophie Sjögren på 446@xxxlutz.se.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Du blir anställd direkt av XXXLutz som i denna rekryteringen samarbetar med Storesupport.

XXXLutz är ett familjeägt företag som grundades 1945 i Haag am Hausruck, Österrike. Sedan dess har koncernen växt för varje år och är idag en av de största möbelhandlarna i världen med över 320 etablerade varuhus i Europa och en omsättning på 5,1 miljarder euro per år. 2010 öppnade XXXLutz i Malmö, det första XXXLutz-varuhuset i Skandinavien. XXXLutz Sverige jobbar mot en tydlig gemensam vision - att bli en självklar destination för möbler och heminredning. 2021 är året då XXXLutz e-handel gör intåg på den svenska möbelmarknaden och utökar därmed tillgängligheten i en digitalt växande marknad. Besök gärna (http://www.xxxlutz.se/) eller (http://www.xxxlutz-group.com/) för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jerry Stribrant
0761-27 20 22
Victoria Blomquist
0733- 44 54 51
Anna Wolthon
08-448 07 00
Tina Hamberg

Melodi Haghiri

Lisa Schuman

Jerry Stribrant

Johan Ekström

Alexandra Drakengård

Marion Wågby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Storesupport
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 17 augusti 2022

Besöksadress

Vretenvägen 2, Stockholm
None

Postadress

Vretenvägen 2
Stockholm, 17154

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Butiksmedarbetare, team fäsk, Willys Hyllinge Handelsplats

Butiksmedarbetare, team fäsk, Willys Hyllinge Handelsplats

25 november 2024