Xylem söker Strategisk Inköpare till Emmaboda

Arbetsbeskrivning

På Xylem arbetar 16 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt - hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2016 en omsättning på 3,8 miljarder dollar.

Arbetsbeskrivning

Inköpsavdelningen arbetar globalt och fokuserar på utvecklande samt strategiska uppgifter i samarbete med andra avdelningar i en internationell miljö.I rollen som strategisk inköpare ansvarar du för ett antal utvalda leverantörer och ett eller flera indirekta sortiment. Professionellt sourcingarbete och affärsmässig samverkan med våra befintliga leverantörer har en avgörande betydelse för vår konkurrenskraft och lönsamhet. Ditt ansvar blir bland annat att identifiera nya inköpsmöjligheter, genomföra leverantörsbyten, driva förbättringsprojekt, utföra leverantörsbedömningar samt följa upp och utveckla befintliga leverantörsrelationer. I rollen har du eget eller delat ansvar för förhandling och tecknande av lokala respektive globala avtal. Arbetet kännetecknas av ett brett kontaktnät och ett nära samarbete med interna uppdragsgivare. Du ingår i ett europeiskt team lett av en regional Commodity Manager. I tjänsten ingår resor.



Erfarenhet

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete alternativt erfarenhet av en liknande roll inom tillverkningsindustri/verkstadsindustri. Du har högskoleutbildning med inriktning inom något av områdena inköp, logistik, teknik eller ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Kunskaper i juridik är meriterande. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett grundkrav för tjänsten och vi ser gärna att du har ytterligare språkkunskaper.



Personliga egenskaper

Befattningen kräver att du är duktig på att kommunicera, samarbeta och har civilkurage. Du är kundfokuserad, affärsmässig och van vid att arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö. Vidare är du drivande, analytisk och resultatinriktad med ett stort intresse för både regionala och globala affärer och projekt.



Kontakt

För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Magnus Carlhielm på 0708-546740. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Sista ansökningsdatum är 15 april så ansök snarast. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 16 mars 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024