Xzakt Gävle, Team Leader för Remote-team

Xzakt Gävle, Team Leader för Remote-team

Arbetsbeskrivning

Xzakt Gävle fortsätter växa och nu går vi vidare in i nästa fas vilket innebär att vi börjar bygga kundserviceteam på distans. För att lyckas med ett team där hela gruppen arbetar hemifrån på distans så behöver man en riktigt bra chef. Är du den vi söker?

Xzakt har sedan starten år 2000 tillsammans med superentreprenören Gunilla von Platen blivit en given aktör inom outsourcing av kundservice. Idag har vi över 400 medarbetare i Sverige fördelat på Skellefteå, Gävle, Eskilstuna och Stockholm tillsammans med near-shore-lösningar i Malaga och Gdansk och är utöver det en del av den globala aktören Transcom sedan 2017.

Som Team Leader för ett Remote-team hos Xzakt Gävle kommer du ansvara för 14-16 medarbetare där samtliga arbetar på distans från sina respektive hem.

I rollen kommer chefen utgå från Xzakt Gävle och arbetsuppgifterna består i att,

- Coaching, feedback och träning av dina medarbetare.
- Genomföra kvalitetskontroller.
- Genomföra uppföljningar 1-on-1 med dina medarbetare löpande.
- Ha kundkontakt med uppdragsgivaren, via telefon, e-mail och möten.
- Ansvara för kundmöten (veckomöten, månadsmöten etc).
- Ansvara för gruppens lönsamhet och effektivitet.
- Ansvara för gruppens välmående och utveckling.
- Stötta och hjälpa medarbetare i det dagliga arbetet.
- Säkerställa att distansarbetet fungerar bra och att gruppen.


Vi strävar efter att 80% av Team Leaders tid skall gå till aktivt och direkt arbete med medarbetarna i coachingsyfte.

Tjänsten som Team Leader är placerad i centrala Gävle och möjlighet till hybrid-arbete (arbeta delvis på plats, delvis på distans) finns efter genomförd utbildning och on-boarding.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är primärt och preliminärt kontorstid, dvs måndag - fredag, 08:00 - 17:00.

Friskvårdsbidrag finns och likaså kollektivavtal via UNIONEN och Almega.

Krav för tjänsten är,

- Tidigare erfarenhet som Team Leader, gruppchef eller personalansvarig eller motsvarande.

- Tidigare erfarenhet av kundservice.

- Trygg i det svenska samt engelska språket i tal och skrift

Meriterande men inte krav är,

- Tidigare erfarenhet av distansarbete och eller leda arbete på distans.

Vi är ett expansivt företag som ständigt letar efter nya stjärnor - duktiga medarbetare som vill utvecklas och växa tillsammans med oss. Du har en gyllene möjlighet att få spetskunskaper inom kundbemötande och personlig service och få insikt om nya spännande branscher.

Din personliga utveckling värdesätts högt. Hos Xzakt börjar du din anställning med en ordentlig introduktion, följt av en utbildning inom det område du ska arbeta i. Här ges du goda chanser för utveckling inom din karriär och inte minst att klättra inom vår organisation genom vår karriärplattform, The Xzakt Way.

Vi ser fram emot din ansökan! Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Spassova
0736326289

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xzakt Kundrelation
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 8 mars 2023

Besöksadress

Hälsingegatan 40, Stockholm
None

Postadress

Hälsingegatan 40
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024