Yilport Gävle AB Kundcenterassistent

Arbetsbeskrivning

På kundcentret arbetar idag nio personer. Vi söker nu tre sommarvikarierande kundcenterassistenter som vill vara med och bidra till utvecklingen av Yilport Gävle AB. Tjänsten avser i första hand vikariat för perioden 12/6 – 18/8 2017.

Som kundcenterassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att ansvara för kundcentrets dagliga kontakter med ett antal av hamnens olika kunder och intressenter, där du fungerar som en länk till den operativa verksamheten.
Andra förekommande arbetsuppgifter inom ramen för uppdraget innebär magasinsplanering, prioritering av kunduppdrag, kundsupport och kundrapportering, trafikplanering, leverans och terminalplanering, frakthandlingshantering för de olika uppdragen samt viss fakturering.
Förutom personliga möten sker kommunikationen även via telefoni och mail.

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom logistikområdet. Meriterande är om du har erfarenhet inom logistik, sjöfart, väg, järnvägstransporter eller liknande. Erfarenhet av att arbeta administrativt är ett krav. Då tjänsten kräver att du ska kunna utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska är goda kunskaper i båda språken ett krav. Även B-körkort är ett krav.

Tjänsten som Kundcenterassistent innebär många kundkontakter där kunden är i fokus. Vi söker därför dig som är serviceinriktad och har en god planeringsförmåga. Arbetet kommer ställa krav på att du kan arbeta självständigt men även att du fungerar bra i grupp. För att kunna möta de spännande utmaningar som tjänsten ställer är det en förutsättning att du har ett flexibelt tankesätt, en positiv inställning till problemlösning och att du är stresstålig.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

De flesta av oss kommer dagligen i kontakt med varor som kommit in via någon av Sveriges hamnar. Juicen, möblerna, bensinen, kläderna, flygbränslet, parfymen, bilarna – ja, listan kan göras lång.

Ca 95 % av det vi använder kommer in eller skeppas ut via en hamn. Yilport Gävle är den enskilt största operatören i Gävle Hamn som idag är en av Sveriges 10 största hamnar och är även hem åt sveriges tredje största containerterminal.

Vi är Ca 150 medarbetare som tillsammans arbetar med att erbjuda näringslivet effektiva och långsiktiga transport och logistiklösningar. I Yilport Gävles dagliga arbetsuppgifter ingår att lossa och lasta fartyg, järnväg och bil men vi hyr även ut mark och magasin till flera företag som finns och verkar i regionen. Kundcentrets uppdrag innebär att leverera tjänster med hög kvalitet och effektivitet till Yilport Gävles kunder. Kundcentret fungerar som en kanal in för terminalens alla intressenter, där operativa och administrativa frågor länkas samman.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kundcenter Sami Engstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Yilport Gävle AB
  • 3 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Kollektivavtal med Unionen
  • Anställningsform: Vikariat 2017-06-12 – 2017-08-18 Arbetstider: Schemalagd arbetstid med förmiddag- och eftermiddagspass. Omfattning: Heltid.
  • Publicerat: 15 mars 2017

Besöksadress

Fredriksskansvägen 64
Gävle

Postadress

Fredriksskansvägen 64
Gävle, 80647

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024