OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad.
Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, särvux, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.
I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.
ARBETSUPPGIFTER
Yrgo, högre yrkesutbildning, bedriver yrkeshögskoleutbildning inom områden där näringslivet uttryckt ett behov av engagerade och kompetenta medarbetare. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där medarbetare, studerande och yrkesverksamma i branschen är gemensamt delaktiga. Vi har totalt ca 1800 studerande, 80 medarbetare och ett stort antal gästföreläsare och verksamheter lokaliserade på fyra olika adresser i Göteborg. Besök gärna vår hemsida för mer information, www.yrgo.se
Du kommer att administrera yrkeshögskoleutbildningarna för Yrgo. Detta arbete innebär bland annat registreringar av kurser och betyg och att skicka kallelser. Du samarbetar med andra personer och yrkesroller inom dessa områden. Du kommer också att bemanna vår reception och att vara ansiktet utåt. I receptionen ger du information och service till våra studerande genom personlig kontakt, e-post och per telefon. Arbetet innefattar även kontakt, stöd och samarbete med lärare, utbildningsledare och rektorer. Några exempel på administrativa uppgifter som kan ingå är medverkan i rekryterings- och antagningsarbete av studerande, behörighetsgranskning, antagningstester, resultatuppföljning, utskick av utvärderingar och sammanställning av statistik. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan ingå i tjänsten. Du kommer att medverka i att utveckla sektorns administrativa rutiner och samarbetar med de andra administratörerna inom området för att utveckla verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning. Du har erfarenhet av administrativt och serviceinriktat arbete. Erfarenhet av IT-systemet Alvis och administration inom vuxenutbildning är meriterande. Du är mycket van användare av datorer och goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Ditt arbetssätt utmärks av servicekänsla, struktur och noggrannhet.
Du har förmåga att skapa förtroende och goda relationer, samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har goda språkkunskaper i engelska. Du är en självständig och lösningsfokuserad person som har viljan att utveckla dig själv och ditt arbete. Du trivs med ett högt arbetstempo och kan hantera mycket information. Vi erbjuder en trivsam miljö, där du får ta eget ansvar och vara delaktig i verksamheten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och flexibilitet.
Naturligtvis delar du våra värdeord: personlig, engagemang, dignitet och modernitet.
ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.