OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens förvaltning består av förvaltningsledning, kommunledningskontor samt sju uppdragsfinansierade verksamheter. Tjänstemännen som arbetar här styr, leder och utvecklar den kommunala verksamheten på politikernas uppdrag. Vi har cirka 170 medarbetare på förvaltningen. Våra avdelningar ansvarar för utveckling, personal, ekonomi, administration och kommunikation.
Linköpings kommun har fem förtroendevalda revisorer och ett revisionskontor som består av stadsrevisorn och tre medarbetare.
Revisionskontoret arbetar på uppdrag av de förtroendevalda revisorerna och granskar hela den kommunala koncernen.
Revisionen bedrivs i enlighet med Skyrevs rekommendationer, god revisionssed samt kommunens reglemente. Revisionen vill utöver sin granskande roll arbeta rådgivande och stödjande, så långt som möjligt utan att äventyra oberoendet. Vår granskningsprocess bygger på dialog med de granskade och vår ambition är att främja verksamheten. Vi söker dig som vill vara med och utveckla den kommunala revisionen i Linköpings kommun.
Arbetsuppgifter
- Du kommer att delta i revisionsgranskningen av kommunens nämnder, förbund och bolagskoncern.
- I uppdraget ingår också arbeta med granskning av delårsbokslut och årsbokslut samt genomföra andra granskningar kopplade till redovisningsfrågor.
- I vissa granskningar kommer du tillsammans med konsulter och/eller kollegor att genomföra specialgranskningar.
- Du kommer även att arbeta nära de förtroendevalda revisorerna som sakkunnig i revisionsuppdraget.
Kvalifikationer
Du har högskoleexamen med inriktning mot redovisning och ekonomi. Vi förutsätter att du har erfarenheter av revision eller kvalificerat ekonomiarbete i kommunal verksamhet. Du är engagerad, strukturerad, analytisk, har god samarbetsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är en fördel om du är certifierad kommunal revisor, men det är inget krav.
Yrkesrevisorer vid revisionskontoret följer god sed i kommunal verksamhet och en förutsättning för tjänsten är att du är oberoende i förhållande till verksamheten som ska granskas och har hög integritet.
Om Linköpings kommun
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: www.linkoping.se
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!
Övrigt
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).
Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Carlsson, chef för Ekonomiservice
013-205911
Johan Nyhammar, Förhandlingschef
013-26 38 22
Anders Larson, stadsrevisor
013-205343
Peter Alexanderson, bitr. stadsrevisor
013-205495
Christer Sjölund
013-20 66 66
Anita Björck, enhetschef
013206193
Peder Brandt, Ekonomidirektör
013205377
Sonja Erlandsson
013-26 32 88