OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ystad är porten till framtiden och omvärlden. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Allt som allt en god miljö för kreativitet.
Här kan du bo i den medeltida stadskärnan, på öppna landsbygden eller kanske nära havet. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna.
Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö, erbjuder en rökfri arbetsplats samt möjlighet till friskvård.
Tjänsten är förlagd vid Samhällsbyggnadsförvaltningen i Ystads kommun. Organisatoriskt tillhör receptionisten/assistenten Bygglovsenheten, som är en av tre enheter inom Stadsbyggnadsavdelningen som i sin tur är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist/assistent ger du service externt till allmänhet, massmedia och till andra myndigheter samt internt till förvaltningar och förtroendevalda inom kommunen. Detta kan till exempel innebära att lämna ut uppgifter, information och handlingar. Du ingår i expeditionen på Stadsbyggnadsavdelningen och arbetar i nära gemenskap med kollegor.
Dina huvudsakliga uppgifter är att ta emot samtal och besök från allmänheten, registrera, scanna och kommunicera ärendehandlingar, arkivera ärenden. En stor del av arbetet utförs i vårt ärendehanteringssystem ByggReda. Du har huvudansvaret för slutarkivet (både det digitala KMTech och det fysiska), för inköp av kontorsmateriel via inköpssystemet IOF och för uppdatering av hemsidan.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en dokumenterad administrativ utbildning eller annan för tjänsten relevant utbildning och/eller erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning. Du har goda datorkunskaper och tycker om att lära dig ny teknik och utnyttja teknikens möjligheter. Du har tidigare arbetat i digitala arkiverings-, ärendehanterings-, och/eller faktureringsprogram och behärskar Officepaketet.
Du tycker om struktur, ordning och reda och är noggrann och effektiv. Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift. Du har känsla för service samt god förmåga att samarbeta och kommunicera och är flexibel och villig att hjälpa andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Molin
0709-47 71 34
Driftledare Rolf Olsson
0411-57 75 70
Fastighetschef Olof Hübner
0411-57 77 95
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67
Byggnadsinspektör Joachim Åberg
0411-57 73 32
Förvaltningschef Kerstin Wulff
0411-57 74 50
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67 / 0411-57 72 30 (exp)
Stadsträdgårdsmästare Ulf Andersson
0411-57 72 42
Gruppledare Alex Bentervall
Planchef Anna Möller
0411-57 70 87