OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ZEEKR är ett premiumvarumärke för elfordon och teknologilösningar från Geely Holding Group, ett av världens största privatägda fordonsföretag. ZEEKR varumärket och dess första bil, 001 designad och utvecklad i Europa, lanserade under Shanghai Auto Show i april 2021.
Vårt R&D center etablerades för ett decennium sen i Göteborg och kan skryta med toppmoderna faciliteter och expertis i världsklass. Ingenjörsteamet arbetar med teknologier som bland annat fordonsarktitektur, power train, chassi och ADAS. Vi samarbetar även med start-ups, innovationshubbar och akademi i Sverige och från hela världen för att bana väg för hållbar mobilitet i framtiden. Vårt Design center, också beläget i Göteborg, är hem för ett mångsidigt och internationellt team som arbetar med bland annat exteriör- och interiördesign, färg, material, HMI samt digital och fysisk modellering.
ZEEKR kommer nu till Europa - vi kommer att introducera vårt premiumvarumärke ZEEKR i Europa senare i år och två ZEEKR-modeller, ZEEKR 001 och den nya ZEEKR X, kommer att erbjudas i Sverige och Nederländerna som första länder i Europa.
Den här annonsen finns även publiserad på engelska, du behöver bara söka en av tjänsterna. För annons på engelska, se länk (https://career.cevt.se/jobs/2899161-zeekr-mobile-service-team-manager-sweden).
ZEEKR Sweden letar just nu efter en motiverad Mobile Service Team Manager som kommer att fylla en unik position inom Automotive i vår nya Flagship Service Store strax utanför Stockholm, Österhaninge.
Är du riktigt intresserad av den senaste utvecklingen inom elbilar? Är du också en ledare som vill dela med dig av din kunskap till ditt team och kan involvera dina medarbetare i utvecklingen? Kan du lyckas få ditt team till högsta nivå av kundnöjdhet? Då har vi jobbet för dig!
Du kommer att vara en team manager för en mycket skicklig och erfaren grupp Master Technicians som möter kunder on-site, utför uppgifter och löser eventuella problem för att uppnå bästa möjliga kundnöjdhet. Självklart kommer du också att vara med och få hjälpa kunder och även marknadsföra vårt varumärke!
För denna rollen letar vi efter en Master technician som är redo för nästa steg i hens karriär. Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan!
Så här kommer en typisk dag att se ut:
- Varje vecka förbereder du tillsammans med din Service Advisor kollega ett schema för ditt team och ser till att allting är ordnat på bästa sätt för kundmötena.
- Varje dag finns ett schema tillgängligt som anger vilka platser du förväntas åka till och vid vilken tid. Du sätter dig i din bil utrustad med alla nödvändiga verktyg inklusive specialverktyg och diagnostisk utrustning.
- När du anländer diskuterar du och kunden arbetet som du har på ditt digitala servicedokument. Du lägger till eventuella tillägg från kunden.
- Med hjälp av din utrustning diagnostiserar och utför du arbetet för att lösa problemet. Du har alla nödvändiga delar i din bil och därför kan du omedelbart lösa problemet för kunden. En mjukvarunedladdning kan utföras omedelbart om behov uppstår. En riktigt "fix right first time" lösning.
- Du diskuterar med kunden vad du har gjort för att lösa problemet eller kanske utför någon garanti på bilen och installerar ytterligare mjukvara, lämnar sedan över fakturan och ser till att kunden är informerad och nöjd. Du kommer även att ge feedback på förbättringspunkter internt för att bidra till ytterligare förbättrad kundupplevelse.
- Genom sättet du har informerat kunden om utförda uppgifter kan du säkerställa en optimal kundupplevelse. Särskilt genom din personliga approach, din kunskap och kompetens, har du kunnat öka kundlojaliteten.
- Utöver detta kommer du att stötta och leda ditt drivna team genom deras utmaningar och se till att de har alla verktyg för att bli framgångsrika i sin roll. Du har daglig kontakt med ditt team och Flagship Service Store.
För att lyckas i rollen tror vi att du:
- Har tidigare erfarenhet som Master technician och en önskan om att ta nästa steg i din karriär.
- Är motiverad, tycker om att coacha ditt team och uppmuntra alla medarbetare att göra det lilla extra för kunden och försöka utföra alla uppgifter rätt på första försöket. Du delar med dig av din kunskap och hjälper kollegor att fortsätta utvecklas i sina roller.
- Har flera års demonstrerad erfarenhet av arbete med elbilar och du har den nödvändiga utbildningen som krävs för att utföra service på elbilar. Att säkra en elbil, utföra mätningar på olika elsystem i bilen och läsa och förstå el scheman är inga problem för dig.
- Har ett intresse för teknik och ser till att hålla dina kunskaper uppdaterade. Du söker aktivt upp information på olika sätt och vill fortsätta utveckla dig. Du har också goda datorkunskaper och väl bevandrad inom Microsoft Office.
- Är en person som tycker om att prata med kunder och kan förklara tekniska termer och problem på ett sätt som de förstår.
- Gillar att ha ordning och reda på dina administrativa arbetsuppgifter.
- B/BE körkort är ett måste för denna position.
För att trivas på ZEEKR så tror vi att du behöver du gilla att kavla upp ärmarna. Du är innovativ och har förmågan att anpassa dig och prestera i en ständigt föränderlig arbetsmiljö. Precis som vi värdesätter du att arbeta i en internationell och mångkulturell miljö och har en stark vilja och förmåga att omfamna mångfald av både människor och perspektiv.
Låter detta som ditt nästa äventyr? Välkommen att kontakta oss för mer information
Walter Sontrop, Head of Service Network Development, walter.sontrop@zeekr.eu för frågor angående tjänsten (pratar bara engelska)
Aina Elnan, Executive Search Consultant, aina.elnan@zeekr.eu, +46 737 73 13 53 för frågor angående rekryteringsprocessen (pratar svenska och engelska)
Sista ansökningsdag: 2023-07-04
Ansök idag, vi kommer att utföra löpande urval under ansökningstiden.Vi ser fram emot att höra av dig!
Observera att vi på grund av GDPR endast kan ta emot ansökningar som skickas via rekryteringssystemet, inte via e-post eller andra kanaler.